این خودروساز آلمانی پیشتر اعلام کرده بود که می خواهد بالغ بر ۱۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۵ در بخش تولید و طراحی خودروهای برقی هزینه کند.
نزدیک به دو سال پیش، رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.
فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شده و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد فولکس واگن به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.
ماتیاس مولر – مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن – در مصاحبه ای با رویترز در خلال رویداد بزرگ نمایشگاه خودروی فرانکفورت اظهار کرد:" یک شرکت بزرگ خودروسازی مثل فولکس واگن باید پیشگام و پیشرو باشد نه اینکه از دیگر رقبا دنباله روی کرده و عقب تر بیفتد".
خودروی مدل I.D فولکس واگن با ارزان ترین مدل تسلا به رقابت خواهد پرداخت. قیمت این مدل جدید که یک خودروی سدان است، برای تولید انبوه در بازار ۳۵ هزار دلار خواهد بود.
همچنین شرکت دایملر آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت مرسدس بنز بعنوان یک برند لوکس جهانی و زیر مجموعه شرکت دایملر نیز تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۲ برای تمامی مدل های کنونی خود، مدلی های برقی تولید کرده و ارائه دهد.
شرکت خودروسازی بی ام و (BMW) نیز که در سال ۲۰۱۳ تولید یک خودروی برقی بنام i۳ را آغاز کرده بود، روز سه شنبه اعلام کرد که آمادگی تولید انبوه خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۰ میلادی را دارد. این خودروساز آلمانی همچنین به تولید ۱۲ مدل تماما برقی تا سال ۲۰۲۵ متعهد شد.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
با توجه به تغییر سیاست های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، بسیاری از کشور ها از جمله انگلستان و فرانسه تصمیم گرفته اند از سال ۲۰۴۰ میلادی اقدام به ممنوعیت تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی کنند.
دولت چین نیز هم اکنون در حال بررسی زمان دقیق ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی است.
در ماه ژانویه سال جاری میلادی، شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا تولید انبوه باتری های لیتیوم یونی را در کارخانه بزرگی در ایالت نِوادای ایالات متحده آمریکا آغاز کرد.
بدین ترتیب فولکس واگن هم عنوان کرده که حداقل نیاز به چهار کارخانه شبیه کارخانه باتری در آمریکا دارد تا بتواند باتری خودروهای برقی خود را تولید و تامین کند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/